Overweight and moderately obese postmenopausal women using diets based on higher protein intake also need to be aware of potential bone loss, according to new research from Purdue University.
Researchers analyzed data from two controlled diet studies and discovered the women who ate the energy-reduced diets successfully lost weight, but the groups that consumed the higher-protein meat-containing diets also lost bone mineral density compared to the control group.
The impact of dietary protein on bone remains controversial, and information about dietary protein and bone from studies with weight-stable subjects might not be applicable to weight loss.
No comments:
Post a Comment